Monday, September 28, 2009

Raya Tadi...

First the all..aku tak sempat nak tulis blog ar...sory...bz sangat start dari balik cuti raya sehingga balik ke kampus semula...
raya bersama family tersayang memang best ar tahun nie...baju raya aku ada ar dalam 2 pasang..tapi sekarang masuk yang tak pakai lagi ada 5 psg..macam mana agak nye leh jadik macam tu kan...aku pun tak taw lah..ehhehe...
mak aku masak macam2 pagi raya tu..
after that kitaoran ggi umah terbuka...mentekedarah ar...habis makin tembam ar badan aku oit..huhu...

hari raya pertama dari pagi hingga petang duk umh jer...tido and tengok tb and then makan...makan...macam mana lah tak tembam..
tapi apa2 pun memang raya aku berlalu dengan gembiranya lah...
aku sempat pergi beraya ke rumah mak mertua aku...
jumpa bakal mak mertualah...

"sayang...mak ada cakap apa2 tak pasal cayang?"

"ada..mak cakap rajin makwe along basuh pinggan"

aku tergelak besarlah..ehheheh...gi umah mertua mestilah rajin..kalo tak kena reject ar..
tak mau aku..hehehe...tapi apa2 pun firstly aku gi raya umah mak dia memang seronoklah...thank to kawan aku coz ajak aku gi beraya umah pakwe aku malam raya pertama...pengalaman yang tak kan aku lupalkan lah...heheh...

Raya kedua pakwe aku datang kerumah aku lak...dia datang ngan kawan baik dia...dengan berbekanlakan baju raya aku untuk hari raya kedua yang berwarna hijau..aku menyambut kedatangna dia..hehehe...

raya ketiga dia datang lagi...kali nie aku menjamukan suami aku nie makan nasilah...dia datang ngan kawan2 dia yang turut menjadi kawan aku jugak..hehehe...


"rajin m
akwe ko nie...betuah lah badan ko nanti ayai..."

"yelah makan berhidang, minuman dituangkan,..untuk kitaorang takde pun...untuk ko sorang jer dia tolong letak kan nasi and air....."

kelakar gak ngan ayat2 member2 aku...coz tem tu aku tak senduk kan nasi pun tok dorang...senduk sendiri lah..tapi untuk laki aku kena ar senduk kan...heheeheh...

pastu gi raya ngan dia..tapi apa2 pun raya tahun nie memang the bestalh...
dapat raya ngan pakwe aku...cuma satu jer aku nak cakap...benda yang lepas telah aku lupakan...perjalanan masih jauh..aku harap hubungan aku ngan dia akn kekal sampai bila2...coz i swear only him in my heart and my life....



Friday, September 4, 2009

Im loser...

Owh apa nak jadi nie...
im tired and sick with this...
im loser....
huhuhuhu...why must be like this.....
is this my fault????
huhuhu...aku asyik begini sahaja......aku tension weh......
dah separuh jalan dah....penat dah...

dalam aku tension and pening memikirkan hal aku nie,timbul lagi satu hal lak...
for someone that i can call u "Busy Women"
This is for u...
Ko pehal lak ha???
ko ingat aku kemaruk sangat ke...
ko nak ko amik lah...tak payah nak sindir2 aku....
ko ingat aku tak taw ko sindir aku...
ko memang patot orang panggil "P" lah...
aku nak carut kan ko jer nie...kang semua perkataan carut keluar kang...
mak aku tak ajar aku carut2...so jangan bagi aku jumpa ko aku carutkan depan ko...
jaga hal masing2 sudah lah...
tak payah nak jaga hal orang....
mind your business k...
so last word for u.....
"FTU"

Wednesday, September 2, 2009

Keseronokan kadang2 berakhir dengan kesedihan...

Aku dah belajar macam2 kat sini....
aku belajar erti persahabatan,kesetiaan,pengorbanan,kesabaran dan banyak lagi....
hanya ada satu je aku tak belajar lagi dan tak jumpa lagi kat sini...KEJUJURAN....
Bagi aku semua orang susah nak taw tentang kejujuran masing2...semua berpura2 saja...
aku sendiri tak taw tem bila kejujuran tu wujud....kadang2 kita sendiri alpa dengan perubahan masa sesuatu keadaan...so learn from mistake...

Hari nie hari khamis...3 hari yang lepas penuh dengan keseronokan...tapi ada gak kesedihan...al-fatihah kepada nenek Nabila Huda yang telah menghadap Illahi pada petang semalam...semoga roh beliau dicucuri oleh rahmat....amin...

Minggu yang sungguh meletihkan dan kadang2 membosankan gak...
peragai yang kadang2 tak dapat dijangka oleh aku...entahlah...
mungkin masih tidak kenal apa tu erti penghargaan.....
aku tak faham.....