Monday, September 28, 2009

Raya Tadi...

First the all..aku tak sempat nak tulis blog ar...sory...bz sangat start dari balik cuti raya sehingga balik ke kampus semula...
raya bersama family tersayang memang best ar tahun nie...baju raya aku ada ar dalam 2 pasang..tapi sekarang masuk yang tak pakai lagi ada 5 psg..macam mana agak nye leh jadik macam tu kan...aku pun tak taw lah..ehhehe...
mak aku masak macam2 pagi raya tu..
after that kitaoran ggi umah terbuka...mentekedarah ar...habis makin tembam ar badan aku oit..huhu...

hari raya pertama dari pagi hingga petang duk umh jer...tido and tengok tb and then makan...makan...macam mana lah tak tembam..
tapi apa2 pun memang raya aku berlalu dengan gembiranya lah...
aku sempat pergi beraya ke rumah mak mertua aku...
jumpa bakal mak mertualah...

"sayang...mak ada cakap apa2 tak pasal cayang?"

"ada..mak cakap rajin makwe along basuh pinggan"

aku tergelak besarlah..ehheheh...gi umah mertua mestilah rajin..kalo tak kena reject ar..
tak mau aku..hehehe...tapi apa2 pun firstly aku gi raya umah mak dia memang seronoklah...thank to kawan aku coz ajak aku gi beraya umah pakwe aku malam raya pertama...pengalaman yang tak kan aku lupalkan lah...heheh...

Raya kedua pakwe aku datang kerumah aku lak...dia datang ngan kawan baik dia...dengan berbekanlakan baju raya aku untuk hari raya kedua yang berwarna hijau..aku menyambut kedatangna dia..hehehe...

raya ketiga dia datang lagi...kali nie aku menjamukan suami aku nie makan nasilah...dia datang ngan kawan2 dia yang turut menjadi kawan aku jugak..hehehe...


"rajin m
akwe ko nie...betuah lah badan ko nanti ayai..."

"yelah makan berhidang, minuman dituangkan,..untuk kitaorang takde pun...untuk ko sorang jer dia tolong letak kan nasi and air....."

kelakar gak ngan ayat2 member2 aku...coz tem tu aku tak senduk kan nasi pun tok dorang...senduk sendiri lah..tapi untuk laki aku kena ar senduk kan...heheeheh...

pastu gi raya ngan dia..tapi apa2 pun raya tahun nie memang the bestalh...
dapat raya ngan pakwe aku...cuma satu jer aku nak cakap...benda yang lepas telah aku lupakan...perjalanan masih jauh..aku harap hubungan aku ngan dia akn kekal sampai bila2...coz i swear only him in my heart and my life....



No comments:

Post a Comment