Thursday, August 12, 2010

~wanita cantik puye kisah..~

Seorang anak laki-laki bertanya kepada ibunya "Mengapa engkau menangis?""Karena aku seorang wanita," dia berkata kepada anaknya."Aku tidak mengerti," jawab anak laki-laki tersebut. Sang ibu memeluk anaknya dan berkata "Dan kau tidak akan pernah mengerti"Kemudian anak laki-laki tersebut bertanya kepada ayahnya "Mengapa ibu menangis tanpa ada alasan?""Semua wanita menangis tanpa ada alasan," hanya itu yang bisa dikatakan ayahnya.Anak laki-laki itu tumbuh dan menjadi seorang laki-laki dewasa, dan tetap merasa heran mengapa wanita menangis.Akhirnya dia menelepon Tuhan, dan ketika sudah terhubung, dia bertanya, "Tuhan, mengapa wanita begitu mudah menangis?"Tuhan berkata "Aku menciptakan wanita istimewa. Aku menciptakan baginya bahu yang kuat untuk memikul beban dunia, tapi begitu lembut sehingga dapat memberikan kenyamanan.""Aku memberinya kekuatan untuk melahirkan dan menahan penolakan yang kerap muncul dari anak-anaknya""Aku memberinya keteguhan yang membuatnya dapat tetap bertahan di saat semua orang sudah menyerah, dan tetap memperhatikan keluarganya tanpa mengeluh saat sedang lelah maupun sakit.""Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam keadaan apapun, meskipun mereka menyakitinya.""Aku memberinya kekuatan untuk bisa memaklumi kesalahan-kesalahan suaminya, menciptakannya dari tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya""Aku memberinya kearifan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik tidak akan pernah menyakiti istrinya, tetapi kadang-kadang menguji kekuatan dan ketetapan hatinya untuk tetap teguh mendampingi suaminya""Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dicurahkan. Ini khusus miliknya untuk digunakan kapanpun diperlukan.""Kau lihat: Kecantikan seorang wanita tidak terletak pada pakaian yang dikenakannya, penampilan fisiknya, atau cara dia menyisir rambutnya.""Kecantikan seorang wanita dapat dilihat melalui matanya, karena mata adalah pintu menuju hatinya, tempat dimana cinta bersemayam."Setiap Wanita Cantik



*hargailah wanita sebayak2 yer k...no war..only peace..

Wednesday, August 11, 2010

~skodeng lagi!!!~

disobabkan takdo kojer den nak wat..nie den cuba kuiz dr fadhillah kamsah lagi...
berkenaan bulan kelahiran aku iaitu..bulan januari...



Sifat Bulan Lahir untuk bulan Januari ialah:
[][] Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik.
[][] Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik.
[][] Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan.
[][] Suka pada kecantikan, kekemasan dan teratur.
[][] Bersifat sensitif dan berfikiran mendalam.
[][] Pandai mengambil hati orang lain.
[][] Pendiam kecuali telah dirangsang.
[][] Agak pemalu dan mempunyai daya tumpuan yang sangat tinggi.
[][] Mudah mendisiplinkan diri sendiri.
[][] Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema.
[][] Bersikap romantik tetapi tidak pandai memperlihatkannya.
[][] Cukup sayang pada kanak-kanak.
[][] Suka duduk di rumah.
[][] Setia pada segala-galanya.
[][] Perlu belajar kemahiran bersosial.
[][] Sifat cemburu yang sangat tinggi.



ini dia aku carik di internet gak...

http://www.sioloon.com/sudut-informasi-f33/10-fakta-menarik-coca-cola-t1414.htm

Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian santifik yang
dibuat oleh ahli sains kesihatan/sosial di USA dan Britain serta
laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke : Coca Cola.


Di dalam kebanyakan negeri di US, kereta peronda lebuhraya akan
dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya
apabila berlaku kemalangan. Cam pasukan SMART dan bomba kita tu,
Harzadous Team. Cuba tanya Plus Ronda atau Polis Lebuhraya, adakah
mereka guna?


Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini :


1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan
hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang
berniaga sup tulang!


2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan
biarkan selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan kotoran/hampas akan
hilang dari tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan
gantian untuk mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan
boleh tak?


3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome
: Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya
karat hilang!

4. Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat
bateri kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta
merta.


5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.

6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan
setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam
biasa. Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air
basuhan tadi berperisa coke.

7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/melekit ? Celup tuala dengan
Coke dan lap.Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin cam
jual di Yawata tu kerana ianya amat mahal!

8. Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia
boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi
mesti suka ni!

Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang
lain dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit
osteoporosis.


Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki,[
bukan lori yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti dilengkapi dengan
tanda amaran "Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis : bahaya". Lori
tangki itu juga diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori
tu dihakis. . Tolong jangan letak/parking kereta berhampiran lori
tangki yang ada tanda amaran tu, silap-silap tengah bawak kereta, putus
2 sebab hakisan/karat.


9. Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci
bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti buat
overhaul ni!


10. Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try
bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum mesti
termuntah tapi tambahkan citric asid, mesti muka tersenyum. Tambah pula
dengan ais!. Wahh! Rasa cam minum Coke berperisa kopi. Asid tersebut
akan bertindak terhadap lidah untuk memberi signal kepada otak bahawa
air yang diminum tidak berapa manis. Lidah ngan otakpun kena tipu.
Semua minuman ringan menggunakan asid yang sama. Tak kiralah Pepsi.
7-up, Drinho, Yeos, Milo, F&N dll. Sama jer! Anak bapak dan
Keluarga 69.


Coke membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coke adalah dicipta
untuk menghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk para pekerja
buruh. Cam candu masuk China dulu. Antara isi kandungannya adalah
ekstrak dari daun coca [cocaine] dan kacang Cola. Tu yang mai perkataan
CocaCola tu.


Cuba rendamkan gigi [gigi yang patah ker tapi kalau nak rendam gigi
dalam mulut tu pun boleh gak] dalam satu mangkuk Coke, pasti gigi tu
hilang/lebur dalamasa 24-49 jam. Yang mana sakit gigi, try cara ni,
kot-kot gigi tu bleh hilang!

Kalau anda tak suka minum kopi tapi suka sangat minum Coke, sama
jer! Anda minum Caffein, bahan yang sama dalam 2 minuman tersebut.


DiIndia, negeri Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara spesifiknya,
para peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan untuk membunuh
serangga perosak dalam ladang kapas dan cili mereka. Jadi racun
seranggalah pulak. Saper ada tanam pokok cili kat rumah tu, semburlah
Coke untuk bunuh serangga. Cili tu rasa pedas manis berperisa coke kot?
Cubalah!

Jadi, sambil-sambil kita minum Coke tu, bolehlah pada masa yang
sama cuci cermin kereta, cuci baju, buka nat skru, cuci tandas , sembur
serangga dll. Rupa-rupanya Coke ni boleh dibuat bahan gantian emergency
jika bahan cuci/pelincir/penghakis habis kat rumah. Semua fakta diatas
anda boleh cuba sendiri dirumah jika tak percaya. Yang mana tak pass
sains khasnya kimia dulu masa sekolah bolehlah buat eksperimen sains
kimia ni kat rumah.


so fikir2kan lah yer..kurang2 kan lah minum air coco cola..kalo leh tak yah minum langsung..
its not good for your healthy..pesanan dari kerajaan malaysia..hheheh


~rahsia tulisan~

saja2 jer nak try kuiz nie kat facebook..ajakan kak dayah peninglah nie..hehe..
untuk membuang masa kerna bos tiada kan..so marilah kita beronline sambil beramal...hehehe

jawapan dari Dr Fadilah Kamsah untuk tulisan seperti diriku....

1: Seseorang yang menulis dengan kuat tekanannya- Sihat, cergas, pantas dan sedikit agresif.

2: Tulisan Bulat-Bulat- Emosional, prihatin, pengasih penyayang, kepekaan tinggi dan banyak memakai otak di sebelah kanan (otak kreatif).

3: Tegak- Systematic, mudah kawal diri, suka berkawan tetapi tak cari kawan sebaliknya kawan cari dia, tak suka gaduh-gaduh, suka ambil jalan tengah.

4: Rapat-rapat- Suka campur orang, amat bergantung kepada orang lain, jimat atau kedekut.

5: Huruf JGYZ yang sempurna - Tahap emosi yang dipamer itu jelas, pengasih & penyayang, pemurah, mudah kesian pada orang, mempamerkan tahap kerajinan.

~kisah semalam~

salam..
sesungguhnya aku masih teringat arwah...huhu...
semoga arwah ditempatkan ke dalam orang yang soleh...

tadi..sedang aku syok bekerja kerna ketiadaan bos aku and kak ruhi..aku telah dikejutkan oleh seseorang dengan bingkisan ayat seorang rakan ku mengenai arwah....
rupa2 nya kejadian nya begini...

arwah dalam perjalanan menuju balik kerumah...semasa beliau menaiki motor..
ibu bapa beliau ada dibelakan arwah...

tp kat satu selekoh arwah terjatuh

nmasuk gaung

arwah call parents die g tau die exsident

n parents arwah anta arwah g hospital

doktor cakap arwah xder ape2

nak kuar hospital arwah rebah

hidung n telinga kuar darah

tu yang wat posmoteme tu


Dah ajal rakan ku begini..ku terima...

ku doakan arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman..amin.....









~Al Fatihah~

Salam..
Ya Allah Ya Tuhan ku..
kurasakan baru semalam aku mengenali mu..
sekarang dirimu tleh menghadap ILLAHi...

Hafifi Razak...
nama mu tetap kan ku semat kan didada dan diriku..
terlalu banyak kenangan kita bersama...
aku tak kan melupkan mu saat aku memarahi mu kerana
dah lama tak berhubung ngan ku..

ku masih ingat mu mengatakan bahawa anpon mu hilang masa tu.
tak sampai 1 tahun kita berjumpa kembali...
mu telah pergi menghadap illahi pada hari pertama ramadhan tahun ini...

mu baru berkira nak gi umah ku untuk beraya tahun nie..
mu baru berkata padaku bahawa mu nak gi muar jumpa aku...
namun Allah lebih menyayangi mu....

kesedihan tak dapat digambarkan bila kenangan lalu terimbau kembali..
aku mengenali mu dizaman persekolahan..
kenangan yang ada ku imbau kembali...

ku mengisikan borang untuk mu masuk universiti...
masuk maktab...
alhamdulillah mu berjaya menempuh masuk ke universiti...
aku gembira dengan kejayaan mu...
tapi hari ini...
1 ramadhan...mu meninggalkan diri ku....
meninggalkan semua..

Al Fatihah kepada Keluarga Hafifi Razak...
Walaupun ku tahu mu sorang jer tunggak lelaki dalam keluarga mu...
Semoga Dirimu ditempatkan didalam golongan orang2 yang soleh.....
ku akan kenang dirimu dalam setiap doa ku...

~Al Fatihah~

Tuesday, August 10, 2010

~malam ini~

diam tak diam..esok akan bermulanye bulan yg penuh keberkatan..
bulan poselah..
di kesempatan ini saya ingin mengucapkan selamt hari raya.eh silap lak..selamat berpose..
semoga pose kali ini lebih byaak membawa ketenangan dan keberkatan kepada semua umat islam di dunia ni..amin...

so..dah niat ker lum?jeng2...semestinye dah niat..'
dah ucapkan selamat berposa pada keluarga dah tadi..
kat bf jer lum..haha..
dia esok pun leh ucap..ehhe...
tiba2 cakap pasal dia rindu lak kat dia..
rindu sangat2..

"
B, dikesempatan ini..sayang nak ucapkan selamat menyambut ramadhan al mubarak..dan selamat berpuasa..puasa bio penuh taw b...."

Inilah ayat yang aku bagi kat pakwe aku..skema lak..hahaha..

pepepun..aku nak ucapakan


SELAMAT BERPUASA KEPADA SEMUA PEMBACA BLOG AKU NI..............

Mp3-Codes


Free MP3 Downloads at MP3-Codes.com

~diam2..tapi mahu..~

salam...
diam tak diam agak lama saya tak mengupdate "MY LIFE"...kenapalah saya sangat malas nak mengupdate....
diam tak diam dah nak dekat 1 bulan setengah saya praktikal di SAJH Muar...
saya akan mengupdate blog nie...
update dengan memasuk kan gambar semasa 1 bulan saya berpraktikal....
heheh..tapi not today..maybe tomorow...

sungguh aku tak sangka aku berjaya duduk di SAJ selama 1 bulan..hahah...
semoga hari2 esok aku akan bertahan lagi disini..eheheh...

diam tak diam aku tiba2 merindui chendering...merindui saat di sana..
huhuhuhuhuhu..rindu semua...

tapi tak pe tak lama lagi aku akan datang...
aku akan datang ker KUALA TERENGGANU....hahahhah...

aku rindu chendering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!