Tuesday, June 28, 2011

~Penderaan Kanak-kanak..Dimana nilai kemanusiaan..~


Salam...

10/10

Tiba-tiba terdetik hati untuk menulis benda nie kat blog lah..
PENDERAAN KANAK-KANAK!!!
Anak buah aku kena dera lak ngan anak pengasuh eh...
Budak lagi budak tu..pukul-pukul anak buah den..isyh goram lak den..
Sesukahati jer luku-luku kepala anak buah den..
So..berdasarkan pengalaman lah..aku rasa nak cerita pasal penderaan kanak-kanak nie..
Mengikut Wikepedia...
Penderaan kanak-kanak bermaksud dera ataupun satu perbuatan zalim yang dilakukan kepada golongan kanak-kanak. Biasanya ditakrifkan kepada mereka yang berusia kurang daripada 18 tahun.

Penderaan kanak-kanak ini boleh dikelaskan kepada beberapa jenis, antaranya ialah:-
Penderaan fizikal kanak-kanak.
Penderaan mental kanak-kanak.
Penderaan seksual kanak-kanak.

Ya Allah kejam mereka yang melakukan penderaan...
Jauh kan lah anak-anak yang sedang membesar itu dari manusia bersifatkan binatang...

2 comments:

  1. manusia mcm ni,kita dera dia kembali..bagi dia rasa..geram..

    ReplyDelete
  2. memang bui idzra ryn:taw takpe..nie lagik hebat..kecik2 dah pandai pukul2...dah besar t mesti jadik samseng..

    ReplyDelete