Sunday, June 26, 2011

Penjagaan Kanta Lekap..



Salam...

baiklah..arini kita akan berbicara pasal "Penjagaan Kanta Lekap"...
disebabkan SAYA PEMAKAI contact lenses, so saya rasa saya patot berkongsi bersama anda semua.PENJAGAAN CONTACT LENSES PENTING!!!
mana tak penting..ini semua melibatkan mata kita yer kawan2...
Ceh..macam ada pengalaman jer..
harus lah ada pengalaman..penjagaan contact lenses tak betul telah menyebabkan
MATA SAYA MERAH..dan BERTAIK....

ok..lets check..apa yang penting k...

1) Masa mula beli tu..benda pertama kena buat..tentu2 lah rendam contact lense tu sebaik mungkin..sehari lah..dalam air contact lenses tu..(saya guna jenama "COMPLETE")



2) Orait..selepas itu..esok yer tu yer kawan2 baru leh pakai contact lenses tu..jangan pakai sejurus terus dari beli..merbahaya...

3) Selepas boleh menggunakan contact lenses tu..jika anda hendak membuka dan menyimpan contact lenses tu..pastikan anda membasuh tangan dahulu sebersih2 nya yer..
lepas itu baru anda tanggalkan contact lense dari mata...DAN pastikan anda membersihkan contact lense ditapak tangan dengan air pencuci contact lenses sebelum memasukkan yer kedalam kotak khas...

4)Bukan apa..ini amat penting untuk anda memastikan contact lense anda berada dalam keadaan bersih dan mata anda tak merah...(Setelah mempraktikkan nya..akhirnya..mata tak merah dah..)

Tu saja yang perlu anda lakukan..sebaik2 nya andai tak berkesan jugak..bawak2 lah jumpa doktor k..lagik satu..kalo lagi selesa kai cermin mata..pakai lah cermin mata lagik bagus..

No comments:

Post a Comment