Saturday, July 9, 2011

Photoshoot.....

Salam...

Arini busy sangat...hehe..busy lah sangat....
Hangout ngan kawan-kawan sekolah lama...
even kuar tak ramai pun..tapi best..
Bergelak ketawa macam nak mati aku rasa..
Yerlah..sampai tak ingat dunia..heheh..
Sempat jugak mengambil gambar ala-ala photoshoot lah konon..ehhe..
jom terjah...kalau cantik cer komen..hehe


CAntik TAk?Percubaan...

Model masih sama...Tapi time ini..dia jadik subjek..so nampak dia MENONJOL..

Nie pun cantik..macam ner?

Menggoda kah?hehe


Bayak lagi gambar..t jap gi i upload k..ehhe..


Thursday, July 7, 2011

Nak Buat Blog Anda lagik cantik?

Salam...

First of all..Selamat PAgi..Ari Jumaat..Ari mendamaikan..mententeramkan..
Alhamdulillah..kita masih diberikan peluang untuk menghirup udara pada pagi yang mulia nie..

Pagi-pagi lagi saya dah bukak facebook..heheh..blog pun arus lah...
Jadik bila bukak tu..tertinjau one blog tutorial ini..
Alhamdulillah..bayak benda dibantu disini..
Bagus blog nie..
Credit for TutorialBlog
So anda-anda semua disana...Antara yang saya telah letak kan dalam blog saya adalah...
TUKAR GAMBAR APABILA DILALUKAN CURSOR..HEHE..

Contohnya, cuba lalukan cursor anda pada gambar di bawah. (Dan juga boleh klik untuk ke blog ohbest)





Tutorial adalah seperti berikut.

1. Gunakan kod di bawah, tukarkan link yang anda mahu, url gambar pertama dan url gambar kedua.


'"


2. Anda boleh post di dalam entri blog anda seperti biasa ataupun boleh letakkan di sidebar.


Senang dan mudah bukan.?.:)


BANYAK LAGI TUTORIAL BLOG YANG BERGUNA..GI JER KAT BLOG NIE..THANK BLOGGER..

Suka...tapi Cinta



Salam

Apa khabar anda semua disana..terima kasih kerana sudi singgah di blog saya dan membaca entry-entry yang saya post...kalau suka..rajin2 kanlah komen..cer komen..cer komen..hehe

Berbalik kepada tajuk kita arini..

Suka..apa makna suka sebenarya?
Bagi aku..suka tu macam satu perasan yang biasa jer..
Contoh nyer...bila kita berjumpa dengan something yang menarik..
Kita pasti akan cakap.."suka yer aku ngan benda tu.."
Suka ini lebih kurang macam perasan tu just waktu tu jer..
Takde hubung kait pun dengan perasaan sayang..hehe..
Contoh lain:"Saya suka kawan dengan awak.."
Suka just sebagai kawan jer..tak lebih lah tu maksud yer..
Suka nie kalau senang nak describe..benda tu selalu jer jadik..
Tapi tak pernah lebih lah...hehe..(ini pendapat aku..)

Cinta...apa itu cinta...
Bagi aku..cinta itu satu perasaan yang telus dari hati..
Cinta bukan saja perlukan pengorbanan..
Cinta kadang-kadang gembira..kadang-kadang sedih..
Kadang-kadang Bahagia..kadang-kadang tidak..
Saat kita bersama dengan orang yang kita cinta..kita akan berasa seronok..
Kita akan mencintai orang tu dengan sepenuh hati..
Jantung kita berdegup-degup...
Hati kita hanya untuk dia...cewah..(Ini pendapat aku..)

Saat kau MENYUKAI seseorang, kau
ingin memilikinya untuk keegoanmu
sendiri.

Saat kau MENYAYANGI seseorang, kau
ingin sekali membuatnya bahagia dan
bukan untuk dirimu sendiri.

Saat kau MENCINTAI seseorang, kau akan
melakukan apapun untuk kebahagiaannya
walaupun kau harus mengorbankan jiwamu.

Saat kau menyukai seseorang dan berada
disisinya maka kau akan
bertanya,"Bolehkah aku menciummu?"

Saat kau menyayangi seseorang dan
berada disisinya maka kau akan
bertanya,"Bolehkah aku memelukmu?"

Saat kau mencintai seseorang dan
berada disisinya maka kau akan
menggenggam erat tangannya...

SUKA adalah saat ia menangis, kau akan
berkata "Sudahlah, jgn menangis."

SAYANG adalah saat ia menangis dan kau
akan menangis bersamanya.

CINTA adalah saat ia menangis dan kau
akan membiarkannya menangis dibahumu
sambil berkata, "Mari kita selesaikan
masalah ini bersama-sama. "

SUKA adalah saat kau melihatnya kau
akan berkata,"Ia sangat cantik/tampan
dan menawan."

SAYANG adalah saat kau melihatnya kau
akan melihatnya dari hatimu dan bukan
matamu.

CINTA adalah saat kau melihatnya kau
akan berkata,"Buatku dia adalah
anugerah terindah yang pernah Tuhan
berikan padaku.."

Pada saat orang yang kau SUKA
menyakitimu,maka kau akan marah dan
tak mau lagi bicara padanya.

Pada saat orang yang kau SAYANG
menyakitimu,engkau akan menangis
untuknya.

Pada saat orang yang kau CINTAI
menyakitimu,kau akan berkata,"Tak apa
dia hanya tak tau apa yang dia
lakukan."

Pada saat kau suka padanya, kau akan
MEMAKSANYA untuk menyukaimu.

Pada saat kau sayang padanya, kau akan
MEMBIARKANNYA MEMILIH.

Pada saat kau cinta padanya, kau akan
selalu MENANTINYA dengan setia dan
tulus...

SUKA adalah kau akan menemaninya bila
itu menguntungkan.

SAYANG adalah kau akan menemaninya di
saat dia memerlukan.

CINTA adalah kau akan menemaninya tak
perduli bagaimana pun keadaanmu.

SUKA adalah hal yang menuntut.

SAYANG adalah hal memberi dan menerima.

CINTA adalah hal yang memberi dengan rela
(from: this Blog)

CINTA PADA ALLAH..ITU PENTING..BIARLAH IA KEKAL DIDALAM DIRI..SELAMA-LAMANYA...

Wednesday, July 6, 2011

KEPUTIHAN



Salam...

Anda semua mesti dah taw apa itu keputihan..
Bagik perempuan..mesti ramai dah taw..
Bagi lelaki..dorang jarang kena..tapi still ada yang kena..

Keputihan:keluarnya cairan (bukan darah) dari liang vagina (kemaluan) wanita

Keputihan merupakan istilah awam untuk cairan yang keluar dari vagina. Keputihan dalam keadaan normal berwarna putih jernih, bila menempel pada pakaian dalam berwarna kuning terang, konsistensi seperti lendir, tidak berbau, dan tidak menimbulkan keluhan.

Namun waspadai bila jumlah cairan yang keluar lebih banyak dari biasa dan terus menerus muncul hingga terasa mengganggu; berbau (amis, apek, busuk); berwarna (putih susu, kuning tua, coklat, kehijauan, bercampur darah); konsistensi encer, berbuih hingga kental menggumpal seperti susu basi; disertai timbulnya kelainan pada daerah kelamin luar seperti benjolan atau luka-luka dan semacam sariawan; menimbulkan rasa gatal-panas, atau disertai dengan nyeri saat buang air kecil atau berhubungan seksual. Keputihan dengan ciri di atas merupakan keputihan yang tidak normal yang disebabkan oleh penyakit.


Salah satu cara nak mengatasinya..anda boleh menggunakan PANTY LINER HERBA diatas ini..
ia bukan saja membantu menghilangkan keputihan..ia jugak memberi pernafasan yang baik kepada anggota badan yang terlibat dengan bau pantry liner yang berbau herba..apa lagi tugu..jom cuba...

Review Seandainya


Salam...

Sebelum tu saya nak mintak maaf..semalam tak sempat nak update blog..
Sebab bawak my father and mother checkup kat Cheras..

Ok lah arini nak buat Review sikit about one novel yang i baru beli..

"‎Tak semestinya kita dapat memiliki apa yang dipilih oleh hati kita sendiri dan...tak semestinya yang bukan pilihan hati kita itu tak baik untuk kita..Mungkin ada hikmah disebaliknya"

"Mencintai seseorang itu bukan hanya pada kata-kata. Mencintai itu adalah suatu perasaan
tanpa sebarang ungkapan. Hanya yang benar-benar ikhlas boleh memahaminya"

Saya sangat suka baca novel...
Memang gila membaca novel lah...
Nie tak habis lagik baca novel nie..so nak update blog with sinopsis novel...

Masing-masing enggan meluahkan isi hati. Hanya bahasa tubuh dan bicara tersirat yang memainkan peranan. Areena tidak berani membuka pintu hatinya untuk Wan Zaharris. Bimbang dirinya akan dikecewakan sebagaimana Zaharris Arman menghancurkan hatinya berderai berkeping-kepingan. Wan Zaharris pula bersenda di dalam kata-kata seriusnya terhadap Areena, berharap gadis itu bisa membaca apa yang tersirat di dalam hatinya. Ke manakah sudahnya hala tuju perhubungan ini?

Pertemuan di dalam komuter menjadi bibit memori yang indah buat Shamsul Azhar. Redup mata Areena mengganggu ketenangan kolam hatinya. Jejaka pemalu ini di dalam diam mengharapkan pertemuan seterusnya biarpun masing-masing pernah hampir disatukan.

Tatkala Zaharris Arman menagih kembali cinta Areena, Wan Zaharris muncul sebagai perwira yang melindungi Areena dari sebarang ancaman kehancuran hati buat kali kedua. Tatkala Areena bersedia menerima kehadiran Wan Zaharris dengan hati yang terbuka, takdir penentu segala-galanya mengambil tempat.

Seandainya Areena membuka pintu hatinya terhadap Wan Zaharris… seandainya Wan Zaharris berterus terang dengan Areena… seandainya takdir tidak wujud di antara mereka berdua, apakah dua insan ini akan beroleh kebahagiaan yang hakiki?



So apa tugu lagik..jom beli buku nie....Rm 29 bagik semenanjung Malaysia..dan RM 32 untuk Sabah/Sarawak..Jom-jom...

Monday, July 4, 2011

~Married~


Salam....

Entry arini..tiba-tiba tangan gatal nak tulis entry "MARRIED"..
Teringin ker???tipulah kalau saya kata tak teringin..teringin lah...

Tapi..ingat yer kawan-kawan..Kahwin bukan sekadar ada cinta..
Jangan kahwin kerana cinta saja...Jangan kahwin kerana NAFSU saja..
Kahwin kerana NAFSU saja...tak kan kemana...ingatlah kawan-kawan k..

Jadi..sebelum amik keputusan untuk mendirikan rumah tangga tu..
Take time..to MUHASABAH DIRI..
Waktu untuk bersendiri...
Memikirkan semula keputusan yang anda ambil untuk kahwin k...
InsyAllah mana tahu...baru kita tahu samaada kita betul-betul amik keputusan yang benar atau tak k..hehe..selamat mencuba kawan-kawan...(saya pun nak cuba..ehheheh)

Lawak...sikit...(Maaf....)

Barangkali kisah ini boleh menjadi renungan bagi kita, terutamanya
yang ingin berumah tangga :

Alkisah, seorang pemuda miskin bernama Jamil, berasal
dari Benut, Pontian. Keluarganya hanyalah keluarga sederhana,
Tidaklah disebut miskin. Ayahnya sehari-hari bekerja sebagai
tukang jahit di kampungnya. Karena kegigihannya, Jamil berjaya
melanjutkan pelajaran hingga ke UTM walaupun dengan perbelanjaan seadanya.

Semasa semester 3 di kampus, Jamil jatuh hati pada seorang gadis
bernama Ayu Sofea, juga sama-sama kuliah di fakulti yang sama. Ayu
adalah putri seorang tokoh korporat ternama di daerah Johor Bahru dan
juga masih keturunan diraja. Walaupun secara ekonomi, mereka jauh berbeza,namun itu tidak menghalang keduanya untuk saling mencintai.

Ayah Ayu yang mengetahui putrinya begitu mencintai pemuda dari
keturunan biasa, tak mampu mencegah gelora cinta putrinya. Maka setelah
keduanya lulus, pernikahan keduanyapun diselenggarakan dengan meriah.
Pesta besar-besaran diadakan untuk mengiringi pernikahan. Ayah Jamil
yang tak punya banyak harta, hanya dapat memberikan bantuan sumbangan
pakaian, langsir,sarung bantal, yang semuanya dibuat dan dijahit sendiri khas
untuk pernikahan anaknya. Bahagiakah Ayu bersanding dengan Jamil ?

Ternyata kebahagiaan mereka tidak berlangsung lama. Tibalah saatnya malam pengantin tiba. Mereka berduapun memasuki peraduan dengan bagia. Namun, ketika Jamil membuka pakaiannya dan tinggal hanya memakai seluar dalam, berteriaklah Ayu dengan kuat, sebelum akhirnya pengsan tak sedarkan diri.
Jamil masih dalam kebingungan dan tidak tahu kenapa isterinya histeria dan pengsan. Dilihatnya seluar dalam yang dipakai. Aduh !!!, Jamil lupa yang seluar dalam itu dijahit oleh ayahnya, dibuat dari kain bekas bungkus tepung gandum. Di tengah seluar dalam itu masih terpampang jelas tulisan,"BERAT BERSIH 25 KG".

Sudah tentu Ayu terus pengsan melihatnya. Ayu tidak dapat membayangkan seberapa besar isinya dengan berat sebegitu.

Serius sangat membacanya...muhahahahah...ha... ha... ha...!!

Sunday, July 3, 2011

Tanda-tanda Dara


Salam...

Ramai orang cakap..nak tahu orang tu ada dara atau tidak melalui tapak kaki dia..bahagian belakang tu boleh dilihat..sama ada merah lagi atau tidak..takpun bahagian punggung ya..samada tegang ataupun londeh..dan macam-macam lagik lah..so lets check apa yang saya baca nie..

Sekadar untuk berkongsi information...tapi keperatusan betul atau tidak terpulang pada anda..

credit to DARA (banyak lagi disana)
1. . DAHI

Gadis yang masih suci, dahinya licin. Bila selalu melakukan hubungan seksual, licinnya hilang, malah yang timbul kedutan (garis2) yang kadangkala nampak kadangkala tidak ketika sedang bercakap. Kedutan kerana sudah tidak suci, tidak sama dengan kedutan wajah yang disebabkan faktor usia. Kedutan suci yang telah hilang, tidak begitu ketara dan tidak begitu nampak, kecuali ketika muka menunjukkan reaksi tertentu seperti sedang ketawa dan bercakap, manakala kedutan disebabkan faktor usia sentiasa nampak jelas dan kekal.

2 HIDUNG

Gadis yang masih suci atau tubuhnya belum disentuh oleh lelaki, hujung hidungnya berwarna kemerah-merahan, jika disentuh hujung hidungnya nampak merah. Gadis yang tidak suci hujung hidungnya merah tetapi merah pucat, terkadang warna merah tidak nampak, yang nampak hanyalah pucat. kalau tak percaya, cuba lihat hujung hidung anak gadis, merahkan.? Bagi lelaki yang suka merosakkan kesucian wanita, hidungnya berbelang, oleh karena itu disebut lelaki hidung belang. Wallahualam..


3. MATA

Dari mana datangnya cinta? Dari mata turun ke hati….. Kita menggunakan mata untuk memandang dan melihat seseorang, cantik ke, seksi ke, menghairahkan ke, dan lain-lain. Selalunya kita memandang wanita cantik hanya dibahagian luar saja, tapi bahagian dalamnya sudah rosak, untuk mengetahui wanita itu masih suci atau tidak, cubalah tengok matanya. Bila bahagian bawah kelopak terlipat sedikit dan terdapat tanda lebam bererti gadis itu sudah tidak suci lagi, mungkin sudah bersuami. lebam yang menunjukkan tidak suci nampak seperti garis-garis hitam di bawah kelopak mata di samping warna hitam di bawah kelopak mata sedikit kelihatan berkedut (berkeriput).

4. BUAH DADA

Peranan buah dada memang banyak, bukan sekadar menggoda nafsu lelaki saja, tapi buah dada sebagai bukti bahawa gadis itu pernah disentuh atau tidak. Buah dada gadis yang belum pernah disentuh, sentiasa tegang. Tetapi kalau sudah kena sentuhan, buah dada itu tegangnya berkurang dan membesar sedikit daripada ukuran asalnya, lebih kerap disentuh, lebih kendur. Perhatikan gadis ketika berjalan atau berlari, bergerak-gerak dan melambung jatuh (ke bawah) dan berbuai sekali bererti ketegangan sudah hilang. Kalau belum pernah kena sentuhan, walaupun buah dada berbuai disaat berlari tetapi buaiannya tidak terlalu melambung-lambung bererti ketegangan masih ada.

Puting buah dada yang pernah kena sentuhan menjadi panjang dan terjojol (keluar) sedikit dari tempat persembunyiannya. Buah dada yang selalu kena ramas akan menjadi lebih besar, dan jangan menuduh gadis yang berbuah dada besar itu kena ramas. Sebab, buah dada yang besar kena ramas dan yang besar kerana faktor semulajadi (alami) memang berbeza.


5. GARIS TAPAK TANGAN

Gadis yang berkulit tebal dan kasar, cuba perhatikan kedua tapak tangannya, jikalau retak (pecah urat, urat-urat yang menyerupai retak), bukan kerana disebabkan tidak tahan bahan pencuci yang mengandung kimia (alergiC), bererti gadis itu sudah hilang kesuciannya. Gadis yang masih suci, kedua tapak tangannya halus dan licin. Jika kesuciannya telah hilang, kedua tapak tangannya ketika di tekan warnanya pucat tidak merah, jika dipicit terus ia menganjal balik. Satu cara lagi, cuba perhatikan tapak tangan kanan, jika ada garis putus-putus dibahagian tengah bererti kesuciannya telah hilang, bila tidak terputus-putus bererti ada harapan kesuciannya belum hilang. setelah melihat tapak tangan yang kanan, cuba genggam ibu jari tangannya sekejap kira-kira satu minit. bila disaat mengenggam terasa panas (hangat) dan ibu jarinya merah ketika dilepaskan, bererti ada harapan masih suci. Perhatikan pula ibu jarinya, bila nampak pucat sangat walaupun ada rasa panas (hangat) bererti kemungkinan besar kesuciannya sudah diserahkan pada lelaki lain.

Cuba pegang erat jari kelingkingnya kira-kira satu minit, kemudian lepaskan. tanyalah bagaimana rasanya ketika dipegang erat dan dilepaskan? Kalau ia menjawab tak ada rasa, mintalah maaf sajalah, kemungkinan ia sudah tidak suci lagi. Tetapi kalau ia menjawab ada rasa rangsangan, jantungnya berdebar-debar atau ada rasa sakit seperti berdenyut-denyut. Alhamdulillah, nampaknya masih suci. (Yang menguji adalah orang laki-laki) ..(Pakai Sarung tangan.. aurat nak kena jaga ( ^_^ )…

6. JARI TAPAK TANGAN

Dengan jari-jari lah lelaki suka memegang dan menggoda perempuan. perempuan juga begitu. jari-jari adalah kawasan yang paling mudah untuk mengetahui gadis yang suci atau tidak. Caranya cukup mudah. terlebih dahulu berjabat tangan, ketika berjabat tangan ramas-ramaslah tangannya, kalau lelaki bukan mahramnya boleh memegang tangan seorang gadis, itu menunjukkan dara kecil dibahagian tangannya sudah ternodai. Apabila tangan dan jari-jari gadis itu boleh di ramas-ramas bererti peluang untuk memegang tempat-tempat yang lain sudah terbuka luas. Cuba jari-jari gadis itu di belai-belai dan di ramas-ramas dengan lembut, bagaimana perasaan gadis itu?

Sentuhan lelaki dijarinya memang memberi satu rasa yang nikmat dan berahi yang tersendiri. Sentuhan tangan sentuhan ajaib, dari tanganlah akan menjalar ke daerah-daerah yang lain. Sentuhan tangan memang syahdu, kalau tak percaya cubalah betapa bahagianya berjalan sambil berpegangan tangan. Bila anda ingin mengetahui gadis itu sudah terbiasa disentuh atau tidak, Cuba hulurkan tangan dan bersalaman dengannya, ketika bersalaman genggamlah tangannya dengan lembut dan cuba sentuh jari kelingking gadis itu. Ketika menyentuh jari kelingkingnya tengoklah wajah gadis itu, apakah dia nampak gelisah dan resah?, kalau dia terkejut dan berubah wajahnya, berkemungkinan besar dia masih suci. walaupun mungkin dia pernah berasmara (ringan-ringan), tapi mungkin belum sampai tertebuk daranya. Jika ketika jari kelingkingnya disentuh kemudian dia nampak macam biasa saja dan tak mahu bersuara, kemungkinan besar kesuciannya sudah tiada. Wallahualam..

7. PERUT

Peribahasa menyebut, biar pecah di perut jangan pecah di mulut. begitulah kata peribahasa, tapi tubuh wanita bukanlah peribahasa. Kalau pecah daranya, pasti pecah perut. Bila seseorang gadis pernah melakukan hubungan badan, maka perutnya akan menjadi mengembang dan menjadi buncit sedikit.

.8. RAMBUT

Rambut merupakan mahkota wanita tetapi juga berperanan dalam menentukan gadis itu masih suci atau tidak. Gadis yang masih suci, rambutnya kelhatan rapi, segar dan tidak kasar. manakala gadis yang sudah hilang kesuciannya, rambutnya kelihatan tidak bersemangat (kuyu).

9. BIBIR

Percaya atau tidak bahawa bibir gadis yang pernah dicium lebih menarik dan cantik. Apabila bibir bertemu bibir, maka akan membuat pergerakan darah akan mengalir ke bibir dan membentuk bibir yang baru. Lebih kerap dicium, lebih cantik pula bibirnya. Tapi ada juga gadis yang mempunyai bibir mulut yang cantik walaupun tidak pernah dicium. Gadis yang belum pernah dicium bibirnya kelihatan berwarna merah jambu dan tidak ada garis pucat atau hitam di sekitar bibirnya. Bibir gadis yang tidak pernah dicium tidak nampak lebam dan bibirnya licin dan basah. Bibir yang pernah dicium akan nampak lebam-lebam sedikit walaupun hanya sekali saja, dan juga dapat mengubah bibirnya dimana terdapat garis-garis kasar yang memperindah bentuk bibir. Bila gadis itu tidak suci lagi, bahagian tengah bibirnya nampak retak, seakan-akan terbahagi dua, retaknya tidak begitu jelas, akan tetapi boleh dilihat jika diperhatikan betul-betul.

10. FARAJ

Ini sudah tentu hanya akan diketahui setelah bernikah. Permukaan gadis yang pernah melakukan hubungan badan, pintu kemaluannya tidak tertutup rapat, agak renggang sedikit dan lebih kembang. Kalau gadis yang masih perawan, kemaluannya sentiasa tertutup rapat. Sebenarnya selaput dara boleh dilihat terus kedalam kemaluan gadis. Bila kemaluan masih tertutup bererti gadis itu masih suci. Kalau lubang itu terbuka sedikit bererti gadis itu sudah tidak perawan lagi.

11. LEHER

Leher juga menjadi salah satu tempat yang dapat menunjukkan gadis itu masih suci atau tidak. Bila leher perempuan itu nampak berkedut-kedut, ertinya perempuan itu pernah disentuh lelaki. Garis kedutnya bukan seperti garis kedutan akibat dah tua, garisnya kecil-kecil, pendek-pendek dan putus-putus, bukan garis yang panjang. Kalau ingin melihat dengan jelas tunggulah gadis itu menundukkan kepalanya. Lihatlah dengan cepat dan cermat.!. apabila gadis itu kerap keluar dengan lelaki, maka lehernya terdapat tanda-tanda hitam kecil diliang romanya dan warna pucat kecil seperti bintik-bintik. Adakalanya lubang dibulu roma nampak jelas di leher, ini juga bererti gadis itu selalu disentuh. Kalau gadis itu berleher panjang, cuba perhatikan dibahagian lehernya, jika terdapat garis-garis urat yang bersilang ertinya gadis itu masih suci. Jika terdapat garis-garis yang melintang, bukannya urat yang melintang, ini bererti perempuan itu sudah pernah beranak….


Kesimpulannya:

Ketepatan fakta bukan 100% pun..terpulanglah kepada kalian/anda semua untuk menilainya..

Nak Tingkat kan Folowers?

Salam...

Cara-cara untuk tingkatkan followers anda..
Saya pun baru baca gak benda nie..so...saya try..
Anda pula bila nak cuba?
Mana tahu..leh tambah reramai kawan..
Berkawan kan tak salah..so lets check kawan-kawan...

Credit to this link..ADAMXIS (nak lagi senang..tutorial ini pun leh tengok kat sini gak..)
Sekadar sharing bak kata Adamxis: SHARING IS CARING...

Pautkan Link Anda Dengan Betul
Aku akui...follower aku bertambah saban hari... dan kebanyakan mereka aku dah follow atau dah aku follow balik... aku akan add sesiapa sahaja yang add aku... "what you get, you give back"... ini penting sebab, dengan cara ini sahajalah korang akan dapat pembaca yang setia, kawan atau lawan...


Selalu kan ade orang komen dekat kita "I follow you, You Follow me back"... orite (^^,) beriya laa aku nak follow orang nie... tapi aku kecewa satu jer... bile aku klik dekat gambar muka korang dalam Follower google friends, tak ade link pun ke blog korang... contoh seperti di bawah nie...blogger yang terpapar harap baiki secepat mungkin... anda mungkin dalam kerugian... Aku tidak tahu kamu dari mana... maaf papar kamu di sini, ini contoh jer tau, jangan marah-marah... klo tak suka nnt bagi tau yer... aku boleh buang gambar tuu dari entry nie nnt
Dalam profile beliau nie...tiada langsung Links atau pautan ke Blog sendiri
(cuba banding dengan profile aku kat bawah nie)
wallaaah ade Links ke blog sendiri dalam profile
... Site i've joined tuu tak penting


Cara Perbetulkan ( 5 STEP sahaja )
Aku tak salahkan korang klo korang tak sedar kes macam nie, ini memeng dah default setting dekat blogspot, links ke blog sendiri biasa tak tunjuk... tapi kalau korang dah tau, tapi buat tak tau... memang korang kerugian laaa... orang tuu baru nak jadi follower ko... sekarang dah terbantut usaha murni die... cian kat ko...okay, cukup pyscho... ikut step dengan betul yer semua...


STEP 1 : Pergi ke >>> DASHBOARD


STEP 2 : Klik >>> EDIT PROFILE
*rujuk gambar bawah yer kalau tak jumpa dekat mana...
klik untuk besarkan kalau tak nampak v (O_O)v


STEP 3 : bawah EDIT >>> Privacy >>> share my profile
pastikan korang dah [ TICK ] share my profile


STEP 4 : bawah EDIT >>> Privacy >>> Show sites I follow
pastikan korang dah [TICK ] Show sites I follow


STEP 5 : Korang scrool bawah EDIT >>> sampai dekat GENERAL
masukkan Homepage URL

Last STEP : Yang maklumat lain-lain dalam EDIT PROFILE tuu kalau korang rajin isi, sila laa penuhkan...


Elok juga korang bace entry tambahan dekat sini :
►Tutorial : Tips Tingkatkan Follower Versi 2
►Tutorial : Pasang Widget Pelawat GengBlogger


*KES TERPENCIL
Jika step di atas tidak berhasil sila follow step dibawah ini pula...


1. Cari blog yang anda baru follow...Tengok widget follower dan klik Log masuk...


2. Klik pada Option/opsyen... dan klik Tetapan tapak...

3. Check sekiranya belog anda telah ditunjukkan... dalam gambar bawah perhatikan pada anak panah... Sekiranya tiada belog dipautkan di profile... sila tambahkan klik Edit profile... anda juga boleh menukar profile lain... spt : Google akaun, blogspot, twitter dan lain lain... klik pada Change/Tukar. Saya syorkan Anda menggunakan profail Google... sila laa edit profail akaun google anda yer


Kempen Sebarkan Tips ini !!!
Bagaimana anda boleh membantu blogger yang lain??? Tentulah dengan berkongsi Tips ini... Sila sebarkan dengan cara dibawah atau anda dipersilakan mereview dan promote entry ini...
Step 1: Dashboard > Design > PageElements > Add Gadjet > Text
Step 2: Copy Code dibawah,
Step 3: Paste didalam add gajet Text...
Step 4: ...dan letakkan di bawah Gadjet Follower...
Design > Page Elements > Add gadjet > Text
...LePaS Follow SaYe BacE iNi PuLa...
►Totorial : Tips Tingkatkan Follower
(Sebarkan Tips ini Tanda anda Prihatin)


Tammat Sudah
Kalau korang dah tau pasal nie, sila abaikan entry ini... harap dapat membantu korang berjaya menambahkan Follower dalam diam-diam... gunakan peluang yang ada untuk promote belog kamu... jika kamu abaikan, ia adalah suatu kerugian...


Aku just nak kongsi ape yang baik bagi aku... well ilmu patut di-sharing... "sharing is caring"... tak kisah laa kalo korang nak copy-paste tutorial ini dan letak dekat entry korang... janji korang refer belog sini balik yer... aku pun nak hidup ternama macam (dot)blogspot dan (dot)com... hehehe


p/s : aku tak suka word verification dalam belog... sila disablekan... jangan menyusahkan readears... bila dah susah sangat nak follow kamu atau komen kamu... readers akan lari atau tidak akan bagi response kapada kamu lagi... kamu juga yang rugi kemudian hari nanti...

Stanza Cinta


Salam...

Mula-mula sekali..alhamdulillah...bersyukur sangat...bersyukur sebab akhir nya
MALAYSIA MENANG....Chinese Taipei kalah..hehe..
Suka nya saya...sebab walaupun Malaysia takde pakwe saya(SAFEE SALI) dan Tunang jejari runcing(Khairul Fahmi Che Mat) tidak dapat beraksi kerana kecederaan tak silap..Alhamdulillah..

Ok lah..mari kita kembali pada Topik di atas..Stanza Cinta..
Actually Stanza Cinta ini adalah cerita kat TV 3 pukul 9 malam...
Minggu nie episod 2..mula-mula aku malas gak nak tengok..sekali tengok kat Tonton..
Pastu ada lak Aaron Aziz(Seth Tan)..hehehhe..
Aku pun tengok lah cite nie..heheh..yeah..memang best lah...
Layan punya lah cite ni..boleh tahan gak...hehe..
Meh kita tengok-tengok sinopsis cite nie...
Sekali lagu Kisah Hati by Alyah lak dia yer OST..memang layan lah..ehhe

Stanza Cinta ialah drama baru mungkin akan menggantikan slot Zehra Keranamu Laila di tv3, setiap Ahad. Stanza Cinta adaptasi dari novel tulisan Nurull Halawati, tajuk sama jugak. Mesti dah ramai yang baca novel ni kan. Saya tak berkesempatan lagi nak baca. Dari komen peminat novel, novel ni banyak dengan nilai nilai murni, mendidik pembaca dan berdakwah secara tak langsung. Kisah ditulis dari pengalaman penulis sendiri. Kisah Stanza Cinta ni dilakonkan oleh para pelakon terkenal seperti Nur Fathia, Fizz Fairuzz dan Aaron Aziz. Drama ni jugak berkisar tentang cinta 3 segi antara Amni, Taufik dan Irfan. Amni akhirnya bertunang dengan Irfan pemuda kaya raya, sedangkan hati dan cinta pertamanya untuk Taufik, pemuda alim. Bagaimanakah Amni boleh bercinta dgn orang lain dan bertunang dgn orang lain?

Tengok gambar ni, Fizz Fairuz bawak watak ustaz lagi, gaya macam ustaz Aidil je hehe!! memang kena dengan gaya ustaz je kan..

Watak watak dalam Stanza Cinta: Amni Sorfina (Nur Fathia) seorang guru agama, gadis lemah lembut dan penyayang, gadis yang tabah, yang sedaya upaya menjadi insan solehah, tak lari dari dugaan hidup dan dilema, dapatkan Amni mengatasi semua tu.

Watak Irfan tunang Amni (lakonan Aaron Aziz) – Irfan sangat mencintai Amni dengan luhur dan ikhlas, pemuda yang baik, kacak dan kaya raya. Irfan kurang ilmu agama dan agak manja dan tidak pandai berdikari.

Watak Taufik (lakonan Fizz Fairuz: Taufik ialah cinta pertama Amni, dia agak alim dan berpengetahuan tinggi dalam ilmu agama. Taufik telah berjaya menambat hati Amni.


Thank you pada link bawah nie..kredit for this page..
Read more: http://nurizspace.com/2011/06/sinopsis-stanza-cinta.html#ixzz1R38Jmwvh

“Ya Allah….segalanya kuserahkan kepada-Mu. Aku hanya hamba-Mu yang kerdil yang tidak bisa berbuat banyak. Biarlah Engkau yang memilih cinta dan memilih kehidupan untukku. Aku tidak ingin memaksa Engkau memberikan apa yang aku mahu…berikanlah apa yang terbaik menurut ilmu-Mu itu padaku. Kerana seluruh hidupku..cintaku..dan nyawaku adalah milik-Mu yang mutlak dan hakiki!!!!” – Amni Sorfina


Saturday, July 2, 2011

Wanita Menarik..dimata lelaki


Salam....

Bagaimana kah ciri-ciri wanita yang menarik dimata seorang lelaki...

Saya mempunyai ramai kawan-kawan yang terdiri dari golongan lelaki...
Lantaran itu..saya pernah bertanya kan pada mereka tentang hal ini..

"Korang rasa kan..wanita macam mana menarik dimata korang?"







Lelaki...Poligami...Seks....


Salam...

Saya tergerak hati nak baca satu tulisan blog disatu blog ini..menarik untuk dibaca...
Jadik..saya amik dari blog ini...

sedikit lah coretan si blogger..

Isu poligami tidak boleh dipisahkan daripada isu seksual. Dah namanya perkahwinan. Isu monogami pun berkait dengan aspek seksual juga. Tak perlulah kita bersusah payah untuk cuba menutupi hakikat bahawa isu perkahwinan adalah juga melibatkan isu seksual

Bukanlah bererti perkahwinan itu hanyalah seks semata-mata, fahaman sebegitu memanglah salah. Tetapi kita perlu akui bahawa seks adalah satu komponen yang penting dalam institusi perkahwinan. Cubalah fahamkan hakikat ini

Sebelum anda meneruskan bacaan, biar saya jelaskan..SEKS TIDAK KOTOR. SEKS itu sebahagian dari FITRAH. Fitrah itu sifat asalnya baik dan suci.
Seks itu sesuatu yang suci, sesuci bidadari penghuni syurga.
Yang kotor ialah kelucahan, apabila dicampur halal dan haram
Lelaki diciptakan Allah berbeza dari wanita, bukan saja dari segi fizikal dan fisiologi, tetapi juga termasuk aspek emosi, jiwa, dan cara berfikir.

- Lelaki lebih memerlukan seks berbanding wanita
-Seks bagi wanita adalah pelengkap cinta, manakala seks bagi lelaki adalah salah satu keperluan asas. Seorang wanita hanya gembira untuk melakukan seks dengan lelaki yang disayangi, sebagai manifestasi cinta terhadap pasangannya. Sekiranya perasaan cinta sudah tiada di dalam hati wanita tersebut, hubungan seks tidak lagi menggembirakan baginya. Jiwanya pasti terseksa kerana memaksa diri
-Lelaki pula memandang seks dari sudut yang berbeza. Asalkan mana-mana wanita dilihat cantik dan menarik, keinginan syahwat lelaki akan tergerak untuk melakukan seks dengan wanita tersebut, meskipun baru sahaja dikenali (ataupun langsung tidak dikenalinya). Inilah penjelasan mengapa boleh berlaku kes-kes rogol dan gangguan seksual. Apabila tertarik, keinginan 'itu' akan timbul without prior notice.

Berbeza dengan wanita, pintu nafsu lelaki tidak boleh ditutup untuk jangka masa yang panjang. Memetik kata seorang ulama tasauf dan psikologi Islam, Imam Al-Ghazali:
"Pintu syahwat lelaki adalah pada mata dan hidungnya,
pintu syahwat wanita pula adalah pada telinga dan kulitnya".


NAK LEBIH BACAAN just click link ini...BLOG
Thank you for this blog....

Friday, July 1, 2011

Nak Cite PAsal Terangganu

Salam..

Tiba-tiba macam nak gi cuti2 jer..
Abah mak jom gi cuti-cuti...hehehe


Destinasi 1

Negeri Terangganu
(semestinya negeri ni..coz negeri ini saya study time Diploma)
~Seperti yg semua ketahui...negeri ini memang terkenal dengan kopok lekor..sodap...
selalu eh kalau mak n abah gi sini...time jemput and time hantar kalau nek sem..
setiap sem tak pernah balik sendiri...Jadik tempat yang kitaorg akan stay:
* Hotel Seri Malaysia, Kuala Terangganu dan Marang (ok lah...)
*Batu Buruk Beach Resort (Yang ini ok lah...masa tu i amik bilik depan kolam renang..)
*Kuala Terangganu Beach Resort (Ini lak kitaorg amik apartment gak...Ok lah gak...
* Sumai Hotel, Pantai Batu Buruk (Time ini i duk apartment..memang terbek apartment dia..suka gila..memang sesuai lah kalau gi ngan keluarga.masa tu amik yang 2 bilik jer..coz 4 orang jer gi...i give full..5 star.)


*Ulek Beach Resort Dungun (time nie i datang waktu konvo..purgh..gila hebat..best gila...5 star lah..mula2 nak check in mayang sari..and then penuh...cantik tempat nie..paling best ada jakuzi dalam bilik tu...terbek lah...)


Ulek Beach yer tempat tido
Jakuzi dia.tak sempat mandi..sibuk nak berkonvo